۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

آیاتی چند از کلام الله مجید!


در ابتدای سخن نکته بسیار مهمی را یاد آور میشوم: آیا میخواهید هنگام خواندن قرآن متوجه دروغها و تناقضات قرآن شوید؟ برای اینکار لازم است شما قرآن را بدون آنکه نام کلام خدا را بر آن بگذارید  مطالعه کنید چون زمانیکه شما نام کلام خدا را بر آن میگذارید جای آنکه توجه کنید که چه تناقضاتی و چه دروغهایی در قران است بسیار متوجه خود هستید که مبادا کلام خدا را اشتباه بخوانید و مرتکب گناه شوید!! این دقیقا همان نکته ایست که بسیاری از بزرگان و دانشمندان ما نیز با قبول اینکه این کتاب کلام خداست هرگز به آیات آن نیاندیشیدند و در پی کشف حقیقت بر نیامدند چرا که اینکار را مبارزه و جنگ با خدا میپنداشتند بنابراین اگر میخواهید قرآن را آن طور که هست بفهمید بهترین کار این است که قران را مانند کتابهای دیگر مطالعه کنید برای هر جمله ای که میخوانید به دنبال دلایل و شواهد باشید و با عقل انسانی خود آن جمله را بسنجید آنگاه حقیقت خود به خود جلوی چشمان شما قرار خواهد گرفت .  
در آیه  223 سوره بقره آمده است:  نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ۖ وَقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُم مُّلَاقُوهُ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٢٢٣ ترجمه: زنان شما كشتزار شما هستند. پس، از هر جا [و هر گونه‌] كه خواهيد به كشتزار خود [در]آييد، و آنها را براى خودتان مقدم داريد، و از خدا پروا كنيد و بدانيد كه او را ديدار خواهيد كرد، و مؤمنان را [به اين ديدار] مژده ده.
این آیه به دو نکته مهم اشاره میکند اولا زنان را مزرعه یا همان کشتزار مردان خطاب میکند و دوما در ادامه میگوید از هر کجا که مایل بودید به آن وارد شوید به این معنا که زن چه راضی باشد یا نباشد چون کشتزار شماست شما میتوانید از هر جهتی که خواستید از او استفاده کنید بدون اینکه او حق اعتراض داشته باشد و اما نکته مهمتر اینکه اگر کسی صاحب مزرعه ای باشد میتواند آن مزرعه را بفروشد و یا به اجاره دهد که البته در اینجا مجوز آن صادر شده است مرد میتواند دست به چنین کاری بزند چون همسرش مقام انسانی ندارد او فقط یک مزرعه است مزرعه هم اعتراض نمیکند ،خواه شما با بیل سراغش بروید یا با تراکتور برای مزرعه تفاوتی ندارد ،چه کسی بر روی او راه میرود و چه کسی از میوه هایش استفاده میکند، صاحب مزرعه میتواند میوه های به دست آمده را بفروشد و یا به کسی ببخشد مزرعه حق هیچ اعتراضی ندارد. یعنی یک مرد میتواند هر بلایی دلش خواست سر فرزندانش بیاورد بدون آنکه همسرش حق اعتراض داشته باشد چرا که بهشت زیر پای اوست، اینهمه توهین اینهمه تحقیر زن در قرآن آنوقت عده ای به این وعده سرخرمن که آن هم گفته پیغمبر شهوت پرست اسلام بوده که  بهشت زیر پای مادران است دل خوش کرده اند یعنی یک زن مسلمان تمام عمرش را تحقیر شود از کمترین حقوق انسانی برخوردار نباشد در کتابی که به آن  ایمان دارد بارها و بارها مورد اهانت و تحقیر قرار گیرد هیچ حقی نسبت به فرزندانش نداشته باشد جز اینکه بهترین سالهای عمرش را به پای فرزندانش تباه کند آنوقت بالاترین مقام او اینست که او مزرعه مرد است !!و در بهترین حالت بهشتی بعد از مرگ زیر پای اوست بزک نمیر بهار...  عجب مقام شامخی دارد زن در اسلام!!
و اما آیه 221 همین سوره چنین میگوید:  وَلَا تَنكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۖ وَاللَّـهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ ۖ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ﴿٢٢١
و با زنان مشرك ازدواج مكنيد، تا ايمان بياورند. قطعاً كنيز با ايمان بهتر از زن مشرك است، هر چند [زيبايى‌] او شما را به شگفت آورد. و به مردان مشرك زن مدهيد تا ايمان بياورند. قطعاً برده با ايمان بهتر از مرد آزاد مشرك است، هر چند شما را به شگفت آورد. آنان [شما را] به سوى آتش فرا مى‌خوانند، و خدا به فرمان خود، [شما را] به سوى بهشت و آمرزش مى‌خواند، و آيات خود را براى مردم روشن مى‌گرداند، باشد كه متذكر شوند. (۲۲۱)
با کمی دقت در این آیه میتوان به چند نکته مهم پی برد اول اینکه تبعیض بین انسانها آنهم نه توسط انسان که توسط خداوند از آنجا که این  کلمات به اعتقاد مسلمین کلام خداست خدای یکتا که آنقدر صفتهای نیکو برایش ساخته اند که کسی نمیتواند چشمش را باز کند و این تبعیضها و تحقیرها را نسبت به گروهی از اجتماع از طرف خداوند ببیند نکته مهم این آیه تاکید بر برده داریست خداوند نمیگوید شما که انسانی حق نداری مالک انسان دیگری باشی میتوانی به او کار بدهی و در مقابل دستمزدش را بپردازی خیر او میگوید برده و کنیز داشته باشید در ابتدای آیه تفوت گذاشتن بین یک کنیز که یک زن است و یک زن آزاد از نظر حقوق اجتماعی کاملا مشهود است این چه خداییست که میگوید با زنان مشرک به دلیل ایمان نداشتن ازدواج نکنید که کنیز مومن بهتر از زن با ایمان است یعنی کنیز را اصلا زن نمیداند !! و در طرف مقابل برده را یک مرد نمیداند او برده است برده به دنیا آمده و برده باید بماند حتی اگر ایمان هم داشته باشد یا نداشته باشد نهایتا برده است یک مرد مشرک آزاد با ایمانم و بی ایمانش تفاوتی در مرد بودن و انسان بودنش نمی اورد فقط برای ازدواج چون ایمان ندارد مناسب نیست این آیه به هیچ وجه قابل بحث نیست چون کاملا مشخص است که این جملات نمیتواند از طرف کسی باشد که خود را آفریننده تمام هستی میداند و آنهمه صفات نیکو برایش تعریف شده است نمیتوان به کسی که دزد مال مردم است گفت انسان امانتداریست خدایی که صفت نیکویی را که برایش انتخاب نموده اند را در کلامش نمیبینیم از دو حالت خارج نیست یا آن صفات هیچ ارتباطی با او ندارد و یا اینکه این کلام ، کلام او نیست که احتمال حالت دوم در حد صد در صد است. بنابراین همانگونه که در ابتدا گفتم اگر شما نیز قرآن را نه به عنوان کلام خدا، بلکه مانند کتابهای دیگر بخوانید البته بدون هیچگونه تعصبی خودتان متوجه همه چیز میشوید آنوقت تازه به جای قرآن به کتاب مولانا ،فردوسی و... ایمان خواهید آورد آنوقت متوجه خواهید شد که اگر شعرای پارسی گوی ادعای پیامبری میکردند چه بسیار پیامبرانی ما داشتیم اما افسوس که بسیاری از همین بزرگان ما نیز متوجه تنقضات قرآن نشدند چون آنرا فقط و فقط از دریچه کلام خدا مطالعه کردند تفاوت این نوع مطالعه در این است که وقتی شما نام کلام خدا را بر آن کتاب میگذارید به جای آنکه توجه کنید که چه تناقضاتی در آن کتاب است بسیار متوجه خود هستید که مبادا اشتباه بخوانید و مرتکب گناه شوید بنابراین اگر میخواهید قرآن را آن طور که هست بفهمید بهترین کار این است که قران را مانند کتابهای دیگر مطالعه کنید برای هر جمله ای که میخوانید به دنبال دلایل و شواهد باشید و با عقل انسانی خود آن جمله را بسنجید آنگاه حقیقت خود به خود جلوی چشمان شما قرار خواهد گرفت .  

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با احترام
کمی بیشتر مطالعه بفرمایید
مطلب خیلی ضعیف بود