۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

پرواز را به خاطر بسپار(علی صالحی پارگلایدر سوار استان یزد بر اثر سقوط از ارتفاع درگذشت)








دلم گرفته است
دلم گرفته است
به ایوان می روم و انگشتانم را
بر پوست کشیده ی شب می کشم
چراغ های رابطه تاریکند
چراغهای رابطه تاریکند
کسی مرا به آفتاب معرفی نخواهد کرد
کسی مرا به میهمانی گنجشکها نخواهد برد
پرواز را به خاطر بسپار
پرنده رفتنی ست .

خبر شوک آوری بود، برای من که دوستش بودم و تمام کسانیکه علی صالحی رو میشناختن، او اولین کسی بود که در ایران دستگاه وینچ رو خریداری و وارد کرد که باعث شادی همه کسانی شد که در این ورزش بودند و هستند متاسفانه درایران این ورزش به طور جدی مورد حمایت دولت نیست و حتی گاهی مامورین به بهانه های واهی به گلایدر سواران گیر میدن مثلا همین هفته گذشته هنگامیکه این مرحوم میخواست پرواز کنه چند مامور سوار بر موتور به محل پروازش میرن و بهش گیر میدن که شما که میپرین از اون بالا زن و بچه مردم رو تو خونه هاشون میبینید !!! بنده خدا فقط واستاده بود تماشای این مامور رو میکرد که چه فکر کثیفی داره به جای اینکه فکر کنه کسی که با پاراگلایدر پرواز میکنه و جونش رو به خطر میندازه میتونه خالق صحنه های زیبایی باشه که همون زن و بچه مردم رو برای ساعاتی سرگرم کنه این فکر کثیف تو مخیله اش میگنجه و چون خودشون چنین آدمهایی هستند همه چیز رو از زاویه بدش میبینند. 
روز جمعه 21 مهر 91 یعنی 12 اکتبر 2012 علی صالحی که شارگردانی را نیز پروش داده بود و هنوز هم این کار را میکرد بعد از پایان جلسه آموزش خود اقدام به پرواز با پاراگلایدر میکند از محلی به نام بام تفت هنوز زمان زیادی از پروازش نگذشته بود که به دوستانش بی سیم میزند که من سردم هست و حالم خوب نیست  و میخواهم فرود بیایم محل فرود را منطقه : چم اعلام میکند (محدوده پلیس راه تفت یزد) وقتی دوتان به نزدیکی محل فرود میرسند از دور میبینند که پاراگلایدر علی صالحی از کنترل خارج شده اما یک لحظه علی کنترل آنرا به دست میگیرد اما مجددن پاراگلایدر برعکس میشود و علی با صندلیش داخل آن میافتد یعنی عملا امکان باز کردن چتر کمکی را نیز از دست میدهد و از همان بالا با سرعت سقوط میکند و در دم جان به جان آفرین تسلیم میکند خدایش بیامرزد و خداوند به خانواده اش صبر عنایت کند علی صلحی نمونه یک ورزشکار تختی صفت بود این را من نمیگویم تمام کسانیکه اورا میشناسند نظرشان در باره او همین است دوستانش میگویند او انرژیش تمام شده بوده برای همین سقوط کرده که من این حرفها را باور نمیکنم علی صالحی درجه استادی پرواز با پاراگلایدر بین المللی داشت شاگردان او خوب میدانند او چقدر در این رشته مهارت داشته اما من بدون کوچکترین شکی بر این باورم که چون مسئولین عقب مانده  استان یزد با این رشته ورزشی میانه خوبی نداشتند و از طرفی علی صالحی تنها کسی بود که بدون آنکه چشمداشت آنچنانی داشته باشد داشته هایش را در اختیار جوانان میگذاشت و بارها توسط مامورین نظامی و انتظامی مورد بازخواست قرار گرفته بود و او هیچ توجهی به این حرفها نداشت و فقط کاری را که خودش فکر میکرد درست است انجام میداد بنابراین بنده بر این باورم که علی صالحی قبل از پرواز توسط کسی چیز خور شده بود و همین مسمومیت باعث از حال رفتن او در آن بالا شده بود به طوریکه در هنگام سقوط هیچ عکس العملی نتوانسته بود انجام دهد در یک کلام باید بگویم آنها که نمیخواستند علی صالحی ها زیاد شوند او را کشتند این نظر شخصی من است و بر اساس شناختی که از علی داشتم به آنچه میگویم ایمان کامل دارم .یادش گرامی و راهش پررهرو باد.





هیچ نظری موجود نیست: