۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

سخنی با مادر داغدیده فرزاد کمانگر ( بخشهایی از شعرشاعر معاصر کارو تقدیم به این مادربزرگوار ودیگر مادران داغداراین اعدام )

آخر ای مادر زمانی من جوانی شاد بودم
سر به سر دنیا اگر غم بود ، من فریاد بودم
هر چه دل می خواست در انجام آن آزاد بودم
صید من بودند مهرویان و من صیاد بودم
بهر صد ها دختر شیرین صفت ، فرهاد بودم
درد سینه آتشم زد ، اشک تر شد پیکر من
لاله گون شد سر به سر ، از خون سینه بستر من
خاک گور زندگی شد ،‌ در به در خاکستر من

کشته شد ، تاریک شد ، نابود شد ، روز جوانم
ناله شد ،‌افسوس شد ، فریاد ماتم سوز جانم

آسمان ! ای آسمان ... مشکن چنین بال و پرم را
بال و پر دیگر چرا ؟ ویران که کردی پیکرم را
بسکه بر سنگ مزار عمر کوبیدی سرم را
باری امشب فرصتی ده تا ببینم مادرم را
سر به بالینش نهم ، گویم کلام آخرم را
گویمش مادر چه سنگین بود این باری که بردم
عشقها ! ای خاطرات ...ای آرزوهای جوانی !
اشکها ! فریادها ای نغمه های زندگانی
سوزها ... افسانه ها ... ای ناله های آسمانی
دستتان را میفشارم با دو دست استخوانی
آخر ... امشب رهسپارم سوی خواب جاودانی
هر چه کردم یا نکردم ، هر چه بودم در گذشته
کرچه پود از تار دل ،‌تار دل از پودم گسسته
عذر می خواهم کنون و با تنی درهم شکسته
می خزم با سینه تا دامان یارم را بگیرم
آرزو دارم که زیر پای دلدارم بمیرم
تالیاس عقد خود پیچید به دور پیکر من

تا نبیند بی کفن ،‌فرزند خود را ، مادر من

مادر عزیز میخواهم بدانی امروز تمام وجدانهای پاک و آنها که انسانند دغدار و ماتم زده اند میخواهم بدانی فرزاد فقط فرزند تو نبود فرزاد فرزند رشید یک ملت بود میخواهم بدانی فرزادت آنطور که میگویند معلم کلاس اول نبود او استاد وراهنمای بزرگی برای یک ملت بزرگ بود ملتی که شاگردان کلاس اول فرزاد بودند و خواهند بود فرزاد گفته بود غروب ستاره ها طلوع خورشید است میخواهم بدانی فرزاد برای ما ستاره نبود فرزاد با مرگش تبدیل به خورشید شد خورشیدی که هر روز طلوع میکند و تمام زنده جانان از ان انرژی میگیرند آری ما هر روز فرزاد را در خورشید خواهیم دید تو هم نگاه کن مادر او را میبینی جوانان وطن را ببین امروز همه شان فرزادند پس غصه نخور تو به بزرگی یک ملت فرزاد داری آین بار آنها نمیتوانند فرزادت را بکشند همان یک بار هم که به خیال خودشان فرزاد را کشتند نتیجه اش چه شد تولد میلیونها فرزاد دیگر ، مادر عزیز میخواهم بگویم تا بدانی فرزادت در قطره قطره خون ماجریان دارد راهش را ادامه خواهیم داد و مانند کوه استوار در برابر تمام ناملایمات ایستادگی خواهیم کرد تا آرزوی فرزادت که همانا آرزوی تک تک ماست فقط یک آرزو نماند . از خداوند متعال میخواهیم که صبر و تحمل این ضایعه بزرگ را به مادر فرزاد و تمام مادران داغدار از جمله مادران چهار نفری که همراه فرزاد عزیز به اعدام شدند عنایت بفرماید . راهشان پر رهرو ویادشان در قلبها جاری

هیچ نظری موجود نیست: